Irányíthatatlanná vált egy utasszállító gép a Tasman-tenger felett

2024. március 11. 17:43

Beszámolók szerint a gép műszerei egyszerre hibásodtak meg.

2024. március 11. 17:43

Nyitókép: Getty Images /  ICHIRO

***

Legkevesebb 50 ember megsérült, miután egy műszaki hiba „erős lökést” okozott a LATAM Airlines társadág Sydneyből Aucklandbe tartó repülőgépén helyi idő szerint hétfő délután – jelentette a helyi sajtó. A sérültek nagy részét a helyszínen ellátták.

Két tucatnyian megsérültek, közülük 13 embert kórházba szállítottak, egyiküket súlyos sérülésekkel – jelentette a helyi mentőszolgálat szóvivője. Az új-zélandi Hato Hone St. John mentőszolgálat több mint tíz sürgősségi mentőautóval érkezett a helyszínre. Az utasok beszámolói szerint sokaknak a baleset időpontjában nem volt bekapcsolva a biztonsági öve. „A repülőgép az aucklandi reptéren a tervezett időpontban ért földet. A baleset néhány utast és fedélzeti munkatársat érintett. Ők azonnali segítséget kaptak, a repülőtér egészségügyi személyzete a szükséghez mérten megvizsgálta, majd ellátta őket” – közölte az újságírókkal a LATAM szóvivője.

A The New Zealand Herald című lap jelentése szerint

a repülőgép egy Boeing 787-9 Dreamliner volt,

a járatszáma pedig LA800.

A gép az eredeti menetrend szerint Sydneyből Aucklandbe repült, majd onnan a chilei fővárosba, Santiago de Chilébe indult volna tovább. „A LATAM sajnálatát fejezi ki a kellemetlenségekért és a sérülésekért, amelyeket az utasok a kialakult helyzet miatt kénytelenek voltak elszenvedni, és továbbra is hangsúlyozza, hogy elkötelezett a biztonság mellett” – közölte az ügyben érintett légitársaság.

A Daily Mail azt írta, a gép egyik utasa arról számolt be, hogy amikor az egyik pilótát – aki hátrament az utastérbe – arról  kérdezték, mi történt, azt válaszolta, hogy 

hirtelen az összes műszer leállt, és egy időre elvesztette az irányítást a gép felett.

A LATAM járatával történt incidenst nem sokkal megelőzően, szintén Sydney nemzetközi repülőtérről induló egy másik Boeing 777-300-as – a United Airlines San Franciscóba tartó 830-as járata – volt kénytelen visszafordulni, miután a felszálást követően „szivárgást” érzékeltek a fedélzeten. 

(MTI/Mandiner) 

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 38 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-76
2024. április 28. 00:23
🍓 ️ ­­A­­­ ­­­d­­­ö­­­g­­­ö­­­s­­­ ­­l­­­á­n­y­o­­­k­­­ ­v­­á­r­n­­­a­­k­ ­­­r­­­á­d­­ 👉 𝗪­­𝗪­𝗪­­.­­­𝗖­𝗨­­­𝗠𝟰­­­.­𝗙­­­𝗨­­­𝗡
Vasalo
2024. március 14. 12:20
Közben kiderülnek a sorok közül érdekes dolgok. Az amerikai hivatal vizsgálatot indit, azaz rendszerhibárol lehet szo. Allitolag a pilotaszék elmozditása okozta a gép hirtelen irányváltozását. A rövidideig beállo rövidzárlatra még nincs ötlet.
2024. március 14. 11:26 Szerkesztve
Itt valami nem stimmel. Attol, hogy leálltak a müszerek ( nagyon nem valoszinü, de legyen) egy repülögép még általában nem áll fejre sõt nem is igen zötyög, igy a fejetlen, értelmentlen cikkböl minden kiderült csak az nem mi is történt valoban. A hirtelen lökés is marhaság mert ugye fék nincs a repülögépen és azt a több 100 tonnát maximum a turbulencia tudja lökdösni, de nem a hajtomüvek ráadásul ugy, hogy utánna még simán le is tudnak szállni. Ilyen eset eddig tudtommal egyszer fordult elö szintén egy akkor vadonatuj uj Lauda Air B777-s gépen ahol a pilotáknak sikerült 10000 m magasságben rükvercbe kapcsolni a hajtomüveket. De az katasztrofában végzödött. Ha esetleg viharban, turbolenciában voltak, akkor meg általában be kell kötniük magukat az utasoknak, amit ellenöriznek is.
zrx8
2024. március 11. 20:59
If it is a Boeing, I am not going.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!