Nem hiszi el, miből gyárt luxustáskákat az Emirates!

2024. február 19. 11:13

A világ egyik legnagyobb és leginnovatívabb légitársasága az újrahasznosításban hisz.

2024. február 19. 11:13
Szabó Péter

Az Emirates erős márkanév. Ennek megfelelően az Egyesült Arab Emírségek egyik nemzeti légitársasága több tekintetben is élen jár: közel 300 repülőgépből álló flottájával 6 kontinens 80 országának több mint 150 városába közlekedik. A repült utaskilométerek alapján az Emirates a világ negyedik legnagyobb légitársasága, a tonnák száma alapján pedig a második legnagyobb a teheráru-szállításban. Nem mellesleg, 134 repülőgépével a világ legnagyobb Boeing 777-es üzemeltetője is.

Egy akkora óriáscég a társadalmi felelősségvállalást illetően is meghatározó, éppen ezért döntött úgy, hogy legújabb táskakollekcióját újrahasznosított anyagokból készíti el – írja a vállalat a honlapján. Az érdekesség azonban csak most jön:

a piacra dobott darabok repülőgép-alkatrészekből állnak! A limitált kiadású, újrahasznosított táskák, bőröndök, pénztárcák, övek és cipők az átalakított Airbus A380-as és Boeing 777-es repülőgépeinek újragondolt anyagaiból készültek.

Az Emirates élen jár az újrahasznosítás terén

A légitársaság a kollekció bevételét jótékony célokra fordítja, rászoruló gyermekeknek ajánlja fel az Emirates Airline Foundation révén – a különlegességek már elérhetőek a cég webshopjában.

Ezt is ajánljuk a témában

A limitált termékeket az Emirates szabói tervezték, majd kézzel készítették a dubai Emirates Engineering üzemben, egy erre a célra kialakított kabinműhelyben. A speciális táskákat és kiegészítőket a Dubai Airshow keretében mutatták be az Emirates standján.

A stílusos kollekció elkészítéséhez felhasznált anyagokat az ikonikus Emirates A380-ból, valamint Boeing 777-es repülőgépből gyűjtötték össze, amely által a vásárlók egy darab történelmet is hazavihetnek. Az újrahasznosításnak köszönhetően szinte mindent fel tudtak használni: az alumínium fejtámláktól kezdve, a fedélzeti társalgóban lévő kanapék bőrén át, a biztonsági övekig – sőt, még a kapitányülés szőrméjét is. Az első körben 16 átalakított repülőgépből több mint 14 ezer kilogramm anyagot sikerült felhasználni. A projektet szeretnék folytatni, a továbbiakban repülőgépenként 270 kilogramm bőrrel és 627 kilogramm ülésszövettel kalkulálnak.

Mivel minden egyes darabot egyedi rendelésre, kézzel készítenek, a megrendelők személyre szabott, exkluzív lézergravírozást is kérhetnek a táskákra, bőröndökre vagy okmánytartókra.

A kiváló minőségű tiszta bőrt és az első osztályú ülések, 95%-os gyapjú ülésszövetét is alaposan kitisztítják, majd kézzel előkészítik, szükség esetén alaposan fertőtlenítik, mielőtt az egyedi darabokra szabják és varrják. A táskákba kerülő bélés, valamint a funkcionális cipzárak azonban teljesen újak.

A legújabb Aircrafted Emirates-táskák repülőgépből vannak!

Az Emiratesnek van egy 14 fős, különleges szabókból álló csapata, amelynek a feladata a hatalmas repülőgépflotta utasterében jelentkező szakadások rögzítése és összevarrása. Közülük négy jelenleg teljes munkaidőben az újrahasznosítási kezdeményezéssel foglalkozik, ezeket a termékeket készíti, együttműködik a beszállítókkal, hogy újabb ötleteket találjon a különféle anyagok újrahasznosítására vonatkozóan.

„Az Emiratesnél elkötelezettek vagyunk a fenntarthatósági törekvéseink folyamatos fejlesztése mellett, termékeink és ellátási láncunk minden aspektusát szem előtt tartva. Tudtuk, hogy ezek az anyagok kaphatnak egy második életet, mert eredetileg is nagyon jó minőségűek. Kihívást állítottunk a csapatunk elé, hogy minél kreatívabb és innovatívabb legyen.

Ez a kezdeményezés szakembereink szenvedélyes projektje, és rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy ez mennyire illeszkedik innovációs és fenntarthatósági céljainkhoz, és ami még jobb, hogy minden bevételt a rászoruló gyermekek támogatására fordítunk”

– fogalmazott Ahmed Safa, az Emirates mérnöki részlegének vezető alelnöke.

Az Emirates 2022 augusztusában határozott úgy, hogy korszerűsítési projektet hajt végre a repülőgépflottáján, hogy egy több milliárd dolláros befektetés keretében javítsa az utasélményt. Az Emirates célja, hogy 120 Airbus A380 és Boeing 777 típusú repülőgépének teljes belső kabinját korszerűsítse – ez a két legnagyobb, jelenleg forgalomban lévő kereskedelmi repülőgép. A teljes egészében az Emirates mérnöki csapata által irányított projekt legalább két évig tart. Amint elkészültek a 67 darab A380-assal, és újra üzembe helyezték őket, következhet az 53 Boeing 777-es arculatának megújítása. A munkálatok során közel 4000 vadonatúj Premium Economy ülést szerelnek be, 728 első osztályú lakosztályt újítanak fel, és több mint 5000 Business Class ülés kap új megjelenést.

Ezt is ajánljuk a témában

Az A380-as még holtából is visszajár

Az Emirates légitársaság elnöke egy interjúban bejelentette, hogy mégis esélyt ad az Airbus A380-as hatalmas utasszállító gépnek. A világon található flotta majd felét, 114 darabot birtokló cég 2024-ig üzembe helyezi teljes állományát. A British Airways és a Lufthansa is azt fontolgatja, hogy újból munkába állítja ezeket az óriásgépeit. Feltámadás vagy csupán kísértetjárás az óriásgépek újbóli felbukkanása?

Diverse Emirates Airbus A380 landing in Barcelona
A világ egyik legnagyobb és leginnovatívabb légitársasága az Emirates
Fotó: Urbanandsport/NurPhoto via AFP

Fotó: Federico Gambarini/dpa via AFP

 

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bodrigyuri
2024. február 19. 13:44
Lámpaernyőből.
ittésmost
2024. február 19. 12:56
Óriási kerekek a kocsi alatt.
flesh ripper
2024. február 19. 12:31
A profit 5%-a megy a hammaszhoz, a másik 5%- az iszlám államhoz, Iszlám Dzsihádhoz, másik a hezbollahhoz és a 70%-os szemét-profitból felvásárolják a nyugateurópai libsi-buzi-komcsi politikusokat, brüsszel 30%-át, akiket Gyuri bácsiék kiszarnak.
I feel the earth move under my feet
2024. február 19. 12:19
Fognak még lámpaernyő alapanyagot is használni erre a célra.. nem kell aggódni..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!