Megdöbbentő titkosszolgálati jelentések: nem kevés gondja volt a Romániából behozott daciáknak

2024. február 01. 16:37

A 80-as évek kedvelt autói közül nem egy új jármű érkezett hazánkba besült motorral a román gyárból.

2024. február 01. 16:37

„Autós szemmel rendkívül érdekes ügy dokumentumait töltötte fel és osztotta meg Facebookon az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára” – szúrta ki szerdai cikkében a Vezess.hu. Mint a lap tájékoztat: „a 40 éves történetben” olyan új daciák is szerepelnek, amelyek már a romániai gyárból hibásan érkeztek Magyarországra.

Mint az iratokból kiderül:

1983 decemberében Debrecenbe és Győrbe 60 darab Dacia személygépkocsi érkezett besült motorral. A motorok kattognak, mert az olajszivattyú nem tudja felszívni az olajat a tartályból. Ezenkívül öntési hibával készült vízpumpákkal szerelték fel ezeket a járműveket, amelyek nem tudják biztosítani a vízhűtést.”

De 1984. januárjában is szép számmal találtak hibás járgányokat hazánkban. Mint a Vezess hasábjain olvasható: „ebben a hónapban 750 Dacia érkezett az országba, a MERKÚR kérésére elvégzett vizsgálat során pedig 84 autóból 69 darabról derült ki, hogy az autókon »nem javítható karosszériahibák találhatók«”. Pedig mint írták, az említett autók közül „15 db személygépkocsi hibái” még a gyár „telephelyén – helyszíni vizsgálat esetén – kijavíttathatók lettek volna”.

 Az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára bejegyzését itt tekintheti meg:

A Vezess.hu teljes cikkét a témában pedig itt olvashatja.

Nyitóképünk csupán illusztráció! Fotó: Ovi C képe a Pixabay -en.

 

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
istvan-8604
2024. február 10. 04:48 Szerkesztve
A Dácia gyár egyik melósa elmondta ,hogy sokszor a melósok viccből is a magyar export szállítmányait megrongálták. Az első Dáciám 80 ezernél nagy generál a másodiknál 30 ezernél volt nagy generál. Soha nem ülnék többet román autóba.
nemecsek-3
2024. február 01. 22:40 Szerkesztve
A karosszéria volt a leggyengébb pontja egyébként szépen ment, csak átvétel után be kellett vinni a Baumgartner szervízbe utánállításra 5000-ért. Amikor elhoztam azt hittem másik autót adtak vissza. Így is volt, csak az enyémből csinálták. Évente egy hétvégét rászántam, hogy ami kell cseréljem, javítsam és soha nem volt gond, végigjártuk vele Nyugateurópát. Persze a gömbfejeket az elején lecseréltem magyar teflonbetétes kisipari darabra amit pár év múlva amikor visszaadtam hazájának sem lehetett kézzel megmozdítani Egyszer döglött le hol másutt mint autópályán, Kifogyott a benzin. Szerettem mert kényelmes volt. hozta a fizikát, sík úton a 60 ló elhajtotta 140-el, az érdi emelkedőn is feljött 90-el ha nem volt megpakolva Csak azt nem tudom megint, hogy az értelmi fogyatékos szerkesztőknek mi ebben is a döbbenetes, rettenetes, elképesztő, irgalmatlan,
pragmatika
2024. február 01. 18:41
Hát, az oláhok rendesen beindultak. Dübörgött az iparuk. (Na meg kattogott csörömpölt is) :-) Én azért azt hiányolom, hogy nincs autógyártásunk (úgy értem saját márkával).
pragmatika
2024. február 01. 18:38
???? A titkosszolgálat ilyenekkel foglalkozott ??? Gumicserét nem vállaltak véletlenül ? :-)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!